Houdt u van fietsen?

Volg de #bluceecyclist op enkele van hun favoriete routes.

De rit van vandaag brengt ons van Rincon de la Victoria naar Salobrena in de provincie Granada. Sinds de opening van de snelweg A7 is de kustweg N340 nu veel rustiger voor autoverkeer en dit biedt een geweldige mogelijkheid voor een mooie rit naar het oosten. De weg doorkruist Torre del Mar en gaat verder naar Nerja. Na Nerja en Maro te hebben gepasseerd, komt de route het natuurpark aan de kust binnen met pijnbomen en uitzicht op zee en een beetje golvende geografie. De mirador bij Cerro Gordo kijkt uit over La Herradura en Almunecar in de verte en is de ideale plek voor een snelle foto en verfrissing. De golvende N340 gaat verder naar Almunecar, waar we landinwaarts afbuigen naar de “groene vallei” en onze klim richting het dorp Jete beginnen. Eerst langzaam als we de stad verlaten voordat de weg opengaat en we de rivierbedding richting de bergen volgen. Na Jete brengt een scherpe bocht naar rechts ons naar de echte uitdaging van de dag, de klim naar Itrabo. Ook al is het een relatief korte klim, het geeft op sommige plaatsen een kick van 7% tot 15% en brengt ons naar de top van de dagrit als we 1000 meter klimmen bereiken. Een korte afdaling naar het dorp Itrabo en het is de perfecte plek om te stoppen voor een kopje koffie en het bijvullen van de bidons. Na de pauze is het tijd om terug te gaan naar de kust en af te dalen naar de N340 bij Salobrena.

We keren terug langs de kust en krijgen een tweede kans om van het landschap te genieten terwijl de bergen in de zee vallen.

Nog een geweldig dagje uit.

Sign up to receive property updates, our newsletter and more.

We don’t spam!

Read our privacy policy for more info.